Το έχω αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο, το Netflix αιφνιδίασε τα Studio. Οι μεγάλες Κινηματογραφικές εταιρίες άργησαν να μπουν στην ψηφιακή εποχή. Και δυστυχώς έχουμε πολλές ενδείξεις ότι ακόμα δεν έχουν καταλάβει πώς λειτουργεί και ποια είναι η θέση τους. Το σκηνικό έχει αλλάξει όπως και τα νούμερα. Οι Ηλεκτρονικές πλατφόρμες πλέον παρέχουν δικό τους υλικό. Μάλιστα, σύμφωνα με μετρήσεις, οι νέες τηλεοπτικές παραγωγές για το 2018, στην Αμερική, προέρχονταν κατά 35% από τις πλατφόρμες.

Το 2019 ίσως είναι η χρονιά της αντεπίθεσης. Disney και Warner Media (AT&T) ετοιμάζουν τις δικές τους πλατφόρμες. Και οι δύο εταιρίες έχουν σκοπό να τις διαθέσουν στο τέλος του 2019. Το Facebook θα διαθέσει μερικά δις για νέες παραγωγές όπως και η Amazon. Η Google με την αντίστοιχη υπηρεσία της στο YouTube ακόμα τεστάρει τα νερά. Με την Disney να αγοράζει τη Fox, και την Warner Media να βασίζεται πάνω στο ΗΒΟ Plus τα πράγματα γίνονται πολύπλοκα. Ας δούμε αναλυτικά λοιπόν πως θα διαμορφωθεί το σκηνικό μέσα στη χρονιά και ποιες θα είναι οι επιλογές μας.

Netflix

Συνεχίζει απτόητο το έργο του, με τους υπόλοιπους απλά να ακολουθούν. Πιστεύω ότι έχει δει τις κινήσεις των αντιπάλων και αυτή την στιγμή διαπραγματεύεται τις συμφωνίες που έχει κάνει με Disney για να διατηρήσει κάποια από τα προγράμματα. Περίπου το 8%-10% του περιεχομένου της προέρχεται από την Disney. Η Netflix δεν ανακοινώνει στοιχεία για τα ποσοστά προβολής που έχουν τα προγράμματα, πιθανότατα γιατί από καιρό περιμένει ανάλογες κινήσεις. Για αυτό και έχει επενδύσει αρκετά στην παραγωγή δικού της περιεχομένου. Ο πονοκέφαλος για την εταιρία είναι τα οικονομικά στοιχεία. Σε αυτό οφείλεται και η νέα αύξηση τιμών στις συνδρομές για τους χρήστες της πλατφόρμας στις ΗΠΑ αλλά και στις περισσότερες χώρες της λατινικής Αμερικής.

Για την Ευρώπη, δεν υπάρχει ακόμη ανακοίνωση για αύξηση των τιμών. Φυσικά, σε σχετικές ερωτήσεις για το αν οι αυξήσεις θα επεκταθούν και στους συνδρομητές άλλων χωρών, τα στελέχη της εταιρίας δε δίνουν σαφή απάντηση. Υπάρχει, βέβαια, περίπτωση να δούμε και διαφημίσεις πάνω στην πλατφόρμα, πιθανότατα ανάμεσα στα επεισόδια των τηλεοπτικών σειρών. Ίσως όχι άμεσα αλλά κάποια στιγμή στο μέλλον η εταιρία θα θελήσει να εξαργυρώσει τον μεγάλο αριθμό συνδρομητών της.


Stalking Your Clients

Αν και θεωρώ ότι τα στελέχη της Netflix έχουν πάρει αρκετά έξυπνες αποφάσεις κατά καιρούς, πρόσφατα ενημερώθηκα ότι θα συνεργαστούν με τη Synamedia. Η Βρετανική εταιρία παρουσίασε πρόσφατα στη CES19 μία νέα εφαρμογή, την Credential Sharing Insight. Ένα “φανταχτερό” όνομα για ένα απλό Spy Bot που θα παρακολουθεί και θα καταγράφει κάθε κίνηση των συνδρομητών. Ταυτόχρονα, η εταιρία, σύμφωνα με δηλώσεις, θα εφαρμόζει μία ανεπτυγμένη ανάλυση των δεδομένων βασισμένη σε κάποια AI (κάποια στιγμή θα συζητήσουμε για την κατάχρηση του όρου AI από τις εταιρίες, για λόγους καθαρά marketing). Με βάση τα αποτελέσματα, θα εντοπίζει πιθανούς “παραβάτες” που θα έχουν κάποια στιγμή δανείσει τον κωδικό τους σε κάποιο φίλο η συγγενή τους.

Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσουμε την επιθετική πολιτική που θέλουν να ακολουθήσουν οι εταιρίες απέναντι στους ίδιους τους πελάτες τους. Αν και πληρώνουν κανονικά την συνδρομή τους, θεωρούνται άμεσα από την ίδια την εταιρία “πιθανοί απατεώνες” που στερούν από την εταιρία χρήματα. Αν δεν πιστεύετε εμένα, αρκεί να ρίξετε μια ματιά στο πώς παρουσιάζει η Synamedia τη νέα της εφαρμογή.

Source: Synamedia.com

WarnerMedia

Με την εξαγορά της Time Warner από την AT&T τον περασμένο Ιούνιο, είχαμε τις πρώτες ενδείξεις ότι κάτι αλλάζει. Η ένωση των δύο εταιριών αντιμετώπισε, όπως ήταν φυσικό, νομικά θέματα στις ΗΠΑ, κάτι που τουλάχιστον προσωρινά φαίνεται να έχει ξεπεράσει. Μερικούς μήνες αργότερα, ο CEO της Warner Media John Stankey ανακοινώνει τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα της εταιρίας, που θα είναι διαθέσιμη στο τέλος του 2019.

Σχεδόν ταυτόχρονα ο Stankey δίνει συνέντευξη στο Vanity Fair και δίνει αρκετές απαντήσεις για τις προθέσεις της εταιρίας. Εδώ, να σημειώσουμε ότι όταν μιλάμε για Time Warner μιλάμε για WarnerMedia, HBO, WB, Turner και πολλά ακόμα μαζί. Σύμφωνα με τον Stankey, η νέα πλατφόρμα θα στηρίζεται σαφώς πάνω στο HBO Now. Δε δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις πάνω στις τιμές που θα συνοδεύουν τα πακέτα των συνδρομών, αλλά σημειώνει ότι θα είναι κάπως ακριβότερο από το HBO NOW. Αυτό σημαίνει ότι περιμένουμε τιμές μεγαλύτερες ακόμα και από το πλήρες πακέτο της Netflix, πιθανότατα πάνω από 20$ στο βασικό πακέτο. Αυτό είναι φυσιολογικό αν αναλογιστούμε το μέγεθος της βιβλιοθήκης, σε ταινίες και σειρές, που θα είναι διαθέσιμη από όλες τις εταιρίες παραγωγής του ομίλου.

Εκεί που δίνει βάση η WarnerMedia είναι η ποιότητα. Εκεί θέλει να διαφοροποιηθεί και από την Netflix. Και θα τα καταφέρει. Δεν είναι απίθανο να δούμε και επενδύσεις σε νέες παραγωγές που θα ξεπεράσουν τα 8δις. Το πρόβλημα είναι ότι προς το παρόν δεν έχει τη δυνατότητα διάθεσης της πλατφόρμας στις αγορές έξω από τις ΗΠΑ. Ιδιαίτερα στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με την νέα Ευρωπαϊκή οδηγία, όλες οι πλατφόρμες οπτικοακουστικού υλικού θα πρέπει να διατηρούν ένα ελάχιστο ποσοστό 30% από ευρωπαϊκές παραγωγές στη βιβλιοθήκη τους. Το Netflix δεν αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα.

Περιμένουμε η νέα οδηγία να περάσει σαν νόμος στα κοινοβούλια κάθε χώρας μέλους περίπου στο τέλος του 2019 (σας θυμίζει κάτι αυτό;). Σίγουρα η πρώτη μάχη θα δοθεί στην Αμερικάνικη ήπειρο. Μέχρι τότε η WarnerMedia και HBO NOW θα διαθέτουν το υλικό τους με συμβόλαια σε τοπικές ανά χώρα πλατφόρμες, μέσα στα όρια της ΕΕ, όπως κάνουν μέχρι σήμερα.

Dysney+ – HULU

Η αναμενόμενη απορρόφηση της Fox από την Disney δεν αργεί. Και αυτό δε σημαίνει απλά την αύξηση της ήδη μεγάλης Βιβλιοθήκης της εταιρίας, αλλά και την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της HULUΗ Disney όμως δεν αρκείται σε αυτό και προχωράει σε μία αρκετά έξυπνη κίνηση. Ανακοινώνει μία δική της ανεξάρτητη πλατφόρμα, την Disney+, και αυτή με ημερομηνία διάθεσης το τελευταίο τρίμηνο του 2019. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα είναι μία συνδρομητική υπηρεσία με πιο οικογενειακό προσανατολισμό. Οι τιμές θα είναι αντίστοιχες, αν όχι φθηνότερες από αυτές της Netflix.

Με περιεχόμενο από Disney, Marvel, Lucasfilm και Pixar θα δημιουργήσει μία βιβλιοθήκη που δύσκολα θα μπορείς να απορρίψεις, ιδιαίτερα αν κρατήσει τις τιμές κάτω από 10$. Παράλληλα η Fox (FX, Fox Searchlight, etc), θα δημιουργεί αποκλειστικό υλικό για την HULU. Με δεδομένο ότι η πλατφόρμα της HULU ξεκινάει τα πακέτα από 7.99$ με διαφημίσεις, και 11.99$ χωρίς, η δεύτερη πλατφόρμα από πλευράς συνδρομητών, μετά τη Netflix, γίνεται αρκετά δελεαστική. Καθώς η Hulu σου δίνει τη δυνατότητα να προσθέσεις και περιεχόμενο από HBO, Cinemax, Starz και Showtime, θεωρώ σίγουρο ότι η Disney θα το εκμεταλλευτεί και θα δημιουργήσει πακέτο με Disney+ και HULU.

Βέβαια και η Disney θα αντιμετωπίσει πρόβλημα να αναπτύξει τις πλατφόρμες της στην Ευρώπη. Σύμφωνα με πληροφορίες θα ξεκινήσει τη διάθεση της Disney+ στην Αμερική, αλλά πολύ σύντομα θα προχωρήσει σε διεθνές επίπεδο.

Facebook Watch – Amazon Prime – Apple TV App

Την επόμενη εβδομάδα θα προχωρήσω σε μία αναλυτική παρουσίαση αυτών των υπηρεσιών. Σίγουρα δεν μπαίνουν στην ίδια κατηγορία με τις προηγούμενες και δεν αποτελούν ακόμα απειλή για το Netflix. Έχουν όμως το ενδιαφέρον τους, με διαφορετικό προσανατολισμό η κάθε μία.

 


Το IPVanish μπορεί να προστατέψει την ιδιωτικότητά σας και ό,τι βλέπετε στη συσκευή σας με τον καλύτερο τρόπο. Δείτε τα διαθέσιμα πακέτα εδώ


 

Advertisement

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

3 × 3 =